perjantai 24. elokuuta 2012

Tekemisen puutetta? Ehei...

Mitäs mulle kuuluu? No mullehan kuuluu ainakin koulua, kiirettä ja sitten toisaalta taas odotusta ja jännitystä! Koulua on ollut nyt kaks viikkoa. Viimeistä lukukautta viedään, sillä näillä näkymin mun pitäis valmistua jouluksi! Ajatus siitä tuntuu tosi kivalta, mutta sitä ennen pitää tehdä vielä kovasti töitä. Meillä alkoi nyt juhlapukukurssi ja minä valmistan asiakkaalle hääpuvun. Sen jälkeen täytyy tehdä vielä päättötyö, josta mulla ei oo vielä mitään ideaa... Tottakai tässä on vielä muitakin kursseja ja näyttöjä ja portfolioita ynnä muuta, joten tylsä syksy ei tule olemaan :)

Koulun ohella oon urakoinut asiakastöitä, joita kerkesi kertyä paljon kahden viimeisen lomaviikon aikana, jolloin en päässy ompelemaan. Alan olla jo voiton puolella, mutta vielä jonkin verran täytyy asiakastilauksiin paneutua, jonka jälkeen pidän niistä taukoa. Pakko! Tässä uutuuksia:

Tämä lähti lapsukaisen päivähoitolaukuksi :)

Tykkään niin paljon tästä kankaasta ja sen väreistä, ja onneksi tykkäsi asiakaskin ♥

Nämä pöllöt on kaikessa väriloistossaan aivan ihania!

Koululaukku opiskelijaneitokaiselle, joka tykkää väreistä ♥

Eräs ihana vakioasiakkaani on tilannut kaikille lapsenlapsilleen kynäkotelot, tässä yksi niistä.

Tablet-tietokoneen suojapussi pöllöjen ystävälle :)

Tämän laukun asiakas tilasi synttärilahjaksi ystävälleen, joka tykkää maatuskoista ja kaikesta Venäjään liittyvästä :)

Tätä kirsikka-käsilaukkua valmistui samalla kertaa kaksi kappaletta, jotka matkaavat ensi viikolla eri puolille Suomea.

Syy siihen, miksi joudun nyt monien pettymykseksi pitämään taukoa asiakastöistä on tuo koulu tottakai, mutta myös Seinäjoen käsityömessut, joista olen varannut itselleni myyntipaikan koko viikonlopuksi! Messut kestää kolme päivää ja niille odotetaan noin kahtakymmentätuhatta kävijää viikonlopun aikana, joten sehän nyt on ihan selvää, etten oo näin isoilla messuilla ollut ennen myyjän ominaisuudessa, jännittävvää! :)

Mulla ois nyt sellaiset puolitoista kuukautta aikaa tehdä sinne myytäviä juttua, ja koska tuo koulu pitkine ajomatkoineen vie suurimman osan mun arkipäivistä, niin pakko vähän karsia noita tehtäviä asioita. Tosi vaikeaa koittaa arvioida, että miten paljon sinne messuille kannattaisi varata tuotteita mukaan, kun tavaran pitäisi riittää kolmeksi päiväksi...

Mää oon nyt kahen kouluviikon ajan nukkunu sellaisia viiden tunnin yöunia.. Oon niin pöhölö, etten malta mennä nukkumaan, kun hommaa riittää.  Oon aivan superinnoissani niistä tulevista messuista, enkä missään nimessä halua, että joudun niiden takia kauhian stressin valtaan. Käy pian niin, etten enää saakaan iloa tulevasta, kivasta tapahtumasta. Täytyy siis pitää taukoa tilaustöiden vastaanottamisesta, vaikka ois niin mukavaa toteuttaa kaikkien toiveet ja sanoa kaikkeen kyllä. Onneks en joudu lähtemään messuille yksin, vaan mulla on koko maailman ihanin mies, joka on vähintään yhtä innoissaan lähössä sinne mulle kaveriksi :)

Oon kovasti koittanu miettiä, että millaisen tekisin siitä mun myyntipaikasta. En siis ole tosiaankaan varannut sellaista suurta messuosastoa, vaan "käsityöläispaikan", johon kuuluu 160x80cm myyntipöytä ja takaseinä. Tää on uutta, että voin käyttää tuollaista takaseinää hyväksi, kunhan vaan keksin, että miten. Vaikea koittaa päässä hahmottaa, että miten stailaisi myyntipaikan, kun sitä ei pääse jo etukäteen valmistelemaan. Pakko varmaan jo hyvissä ajoin alkaa miettimään, että mitä kaikkea vois mahdollisesti tarvia paikanpäällä, niitä kun ei voi sitten lähtä äkkiä kotoa hakemaan.

♥   ♥   ♥

Ja jottei elämä kävis liian tylsäksi, niin kaiken tämän päälle jännitystä ja innostusta tuo myös eräs ihana talo, jota en saa sitten millään mielestä pois. Me käytiin katsomassa sitä tiistaina ja nyt mennään sunnuntaina uudemman kerran. Yhtä aikaa pelottaa ja on onnellinen näistä suurista haaveista.. että joko ne nyt toteutuis! Hui, iteppähän ollaan kerjätty. Aikusena joutuu tekemään isoja päätöksiä, ja ihan ite. Katotaan, mihin me päädytään ;)

Ootsie meijjän talo?? ♥

7 kommenttia:

  1. Voi koitahan jaksaa kaikkien asioitten keskellä, älä stressaa liikaa ja ota välillä aikaa itelleski. Ei tosiaan mikään kiire sen rintakorun kanssa mistä kyselin facebookissa, en tienny että sulla on noinki suuria tapahtumia tiedossa! :) Onnea messuille, eiköhän ne hyvin mene ja oon ihan varma että sulta viedään kaikki käsistä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi KIITOS Heidi! ♥ Mulla on tapana haalia kauheasti kaikkea yhtä aikaa ;) Kyllähän ne messut vähän jännittää, mutta eiköhän siitä tuu tosi kivaa! Se rintakoru on helppo ja mukava työ, joten aion tehdä sen sulle kyllä pikimmiten! :) Ja tänäkin viikonloppuna oon ottanu vähän lepoa ja omaa aikaa, eli ei hätää :)

      Poista
  2. Darling, on tuo teidän talo!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Kyllä me se haluttais. Huomenna mennään uudestaan kattomaan ja ei siitä kyllä mitään vikaa pitäs enää löytyä. Kunhan vaan päästäis omistajien kanssa yhteisymmärrykseen hinnasta, niin eiköhän kaikki oo vielä mahollista ♥

      Poista
  3. Voitko joskus laittaa tekemiesi laukkujen ym hintoja, jos tätä kautta voisi ostaa? Kaikki kun eivät ole facebookissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei!
      Juu en ole valitettavasti kerenny tehdä pitkään aikaan laukkuja Facebookkiin yleiseen myyntiin, kun noita tilaustöitä on putkahdellut niin tiheään. Nyt kun en ota niitä vähään aikaan vastaan, niin tarkoitus ois saada tehtyä uutta myytävää sinne Facebookkiinkin :) Käsilaukut, joiden kahvoissa on puuhelmiä, on ollut 33€ ja pitkällä olkahihnalla olevat koululaukut tai vähän pienemmät, on olleet 33-35€. Kangaspussukoita, kukkaorita ja kynäkoteloita oon saanut tehdä niin monenkokoisia, että niiden hinta muokkaantuu sitten sen koon mukaan. Suunnilleen kahdeksasta eurosta ylöspäin, eli ihan pieniä pussukoita saa jopa sillä 8€:lla. Toivottavasti tästä oli vähän apua sinulle! :)

      Poista
    2. Kiitos infosta! Sulla on hyvät hinnat, ei liian kallista, mutta ei liian halpaakaan. Käsitöitä pitää osata arvostaa ja laittaa hyvä hinta omalle työlle :)

      Poista