torstai 11. heinäkuuta 2013

Messukuumetta

Olen vielä ihan aloittelijan kengissä näissä messujen ja muiden myyntitapahtumien kiertämisessä, mutta hyvin innoissaan niistä! Muutamia todella mukavia tapahtumia olen päässyt jo kokemaan, ja kun oikein jaksaa tonkia, niin kyllähän ympäri Suomen järjestetään jos minkälaista. Tapahtumia löytyy kivasti myös ympäri vuoden, mutta onhan se joulusesonki varmasti kaikkein vilkkain.

Sen olen jo oppinut, että jos meinaa päästä johonkin hyvin suosittuun tapahtumaan mukaan, niin paikkaa täytyy olla varaamassa jo melkein vuotta ennen. Esimerkiksi Suomen Kädentaidot -messu järjestetään vuosittain Tampereella, ja se on minun käsittääkseni kaikista suosituin messutapahtuma lukuisien käsityömessujen joukossa. Nyt olen tänä vuonna ollut hyvissä ajoin liikkeellä ja saanut buukattua loppuvuodelle melko kivoja tapahtumia! Lokakuu-joulukuu tulee olemaan kiirettä ja reissaamista ja varmaan aika rankkaakin, mutta odotan kyllä innolla ja otan ne haasteena vastaan. Jospa niistä sitten löytäisi ne oikeasti minulle hyvät myyntitapahtumat, joissa voisi seuraavinakin vuosina käydä.


Nyt heinäkuussa on kaksi erittäin hyväksi havaittua tapahtumaa, ensin on paikalliset Kihupäivät Pyhäsalmessa, jossa mulla on käynyt kauppa aina hyvin. Heinäkuun kohokohta on kuitenkin ehdottomasti Savo Vintage Pieksämäellä, johon olen menossa nyt kolmatta kertaa myymään. Se on ihan huippu tapahtuma ja taas on tänäkin vuonna odotukset korkealla! :) Upeita jenkkiautoja, kauniita 50-luvun henkeen pukeutuneita ihmisiä, ihania myyntikojuja... *haaveilee* Kyllä on kiva taas lähtä Savvoon! :)

Tämä kuva lainattu netistä Google-kuvahaulla. On muuten komiat julisteet!

Tein nyt ihan tällaista listausta loppuvuoden tapahtumista, ja kivalta näyttää. Luulenpa, että jossain vaiheessa syksyllä saattaa hyvinkin iskeä pikku paniikki! Pitää vaan koittaa saada mahdollisimman paljon tuotteita tehtyä valmiiksi etukäteen, ettei tule kovin ressiä. Vaikka nyt eletään keskikesää, niin minä innoissani fiilistelen jo noita tulevia joulumarkkinoita. Varsinkin nuo Porvoon Taidetehtaan Joulumarkkinat on sellainen tapahtuma, josta innostuin kovasti! Porvoon vanha kaupunki joulun alla on sellainen unelmakohde meikäläiselle, että pitkään oon haaveillut siellä vierailusta. Raaskiskohan varata yöpaikkaa jostain vanhan kaupungin majapaikasta, vaikka tarjolla saattais olla myös ilmainen majoitus sukulaisilla..?


Jos nyt vielä toistaiseksi unohdan nuo jouluhömpötykset niin voin keskittyä tuleviin Kihupäiviin! Tulkaahan lähialueen ihmiset nauttimaan mukavasta kesähulinasta Pyhäjärvelle. Perjantaina ja lauantaina Kihutorilta löytyy minun kojuni, mutta suosittelen myös Melutalon emännän ihania tuotteita, joita löytyy samasta tapahtumasta! Ja jottei viikonloppu ois vielä tarpeeksi kiireinen, niin perjantai- ja lauantai-iltoina voi tulla meidän pikku Elmusrock-festareille kuuntelemaan hyvää musiikkia. Tapahtuman järjestää Pyhäjärven elävän musiikin yhdistys St. Elmus ry, jonka toiminnassa olen itsekin ollut alusta asti mukana. Pienessä kaupungissa on siis paljon hulinaa luvassa yhdelle viikonlopulle! ♥


2 kommenttia:

  1. Oi vau! Onpa mukavasti hulinaa :) Erityisesti nuo joulumarkkinat kuulostaa niiin hyvältä, ja vielä Porvoo <3 Oih!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootan kyllä syksyä tosi kovasti muutenkin, mutta myös nuo tulevat tapahtumat luo lisää sitä odottavaa tunnelmaa! Jännittää vaan se, että kun tuossa on noin paljon ja tiiviisti noita juttuja, niin saako Jasso noin usein vapaata töistä joulun alla vai pitääkö mun yksin lähtä joihinkin tapahtumiin! Jaiks!

      Poista