perjantai 20. syyskuuta 2013

Tervetuloa Haukkuojalle!

Mitähän näistä kuviopapereista syntyy?

Meijän talon nimi on Haukkuoja, ja oon pitkään tuumaillut että haluaisin kuistille jonkinlainen tervetulleeksi toivottavan nimikyltin. Ostin jo talvella sellaisia Johan Puun sisustuskirjaimia, mutta ne olikin liian isoja siihen mun visioon. Oon aina sillon tällön kokeillut niitä kirjaimia eri paikkoihin, mutta kun ei, niin ei. Ne ei istu mihinkään. Pitää varmaan myydä ne joskus kirppiksellä, tai odottaa jotain toista käyttötarkoitusta.

Ovikylttihomma alkoi itsestään luonnistumaan, kun löysin yhden irtonaisen lankun, joka on maalattu samalla vanhan sinisen sävyllä kuin kuistin lattia ja katto. Se näytti ihan täydelliseltä pohjalta mun Haukkuoja-kyltille, ja niin mies pääsi sahailemaan ja porailemaan lankunpätkää.


Piirsin kirjaimet kuviopapereille mustalla tussilla, ja leikkasin irti. Katsoin mallia tuollaisesta yhdestä typewriter-fontista, eli vanhan kirjoituskoneen kirjaisintyyppiä mukailevasta fontista. Ne on ehottomasti mun lemppareita nuo typewriter-fontit. Leikatut kirjaimet kiinnitin decoupage-lakalla ja koko kyltin päällä on vielä kerros ihan tavallista, kirkasta lakkaa. Valamis!

No mutta mitäs kummaa näistä on sitten tulossa?

Innostuin tekemään myös ovikranssin, kun olin ostanut sellaisen ihan koristelemattoman, valkoisen kranssin odottamaan inspiraatiota. Myös vanha tervetuloa-kyltti sai uuden värityksen pintaansa. Pitsinauha ja pallo-kuviot ei mee koskaan pois muodista meillä, joten niillä oli helppo päätyä koristelemaan. Koruntekijän kätköistä löytyy monenlaisia metalliriipuksia, joten sain näistä avaimista kivan sommitelman.




Nyt on sitten metsästyksessä kaikenlaisia vihreän ja sinisen sävyisiä pitsiliinoja kirppiksiltä ja tuohonkin ikkunaan täytyy saada virkattu pitsikappa yläreunaan. Nuo Ikean turkoosit kangaskoritkin kaipaa ehkä jotain.. en tiiä. Nyt ne näyttää jotenki liian Ikean koreilta. Alemmat laatikot on ite päällystetty tapetinjämällä, ja niistä tykkään vieläkin. Kyllä se kuisti on pikkuhiljaa muuttumassa kodikkaammaksi, mutta vähän runsaampaa tyyliä oisin vielä vailla. Kaikkea ei voi heti saada, jos on etsintälistalla vain tietynlaisia värejä ja juttuja. Ei muuta ku kirppiksille!

Tältä näyttää pihamaa kuistin ulko-ovista katsottuna.



9 kommenttia:

  1. Ihanan näköistä :) ja kyltistä tuli kyllä todella kaunis!

    VastaaPoista
  2. Kauniin kranssin ja kyltin sait aikaan! Aika kivaa, että teidän talolla on oma nimi. Nykyään sellainen taitaa olla melko harvinaista. Meillä on noita samaisia valkoisia kirjaimia vessan ja kylpyhuoneen ovessa. Ja itseasiassa tämän postauksen luettani muistin, että mulla on jemmassa tervetuloa- kirjaimet ulko-ovea varten. :D Pitääkin muistaa kiinnittää ne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Piti vielä sanomani, että nuo Ikean korit tosiaan huutaa Ikeaa. :D Niihinhän vois kiinnittää esimerkiksi pitsiliinan tuohon eteen (en tiedä miten kova tuo on, että onnistuuko), sopis teidän kotiin! :)

      Poista
    2. Kiitos Tiiu! Hyvä että onnistuin samalla muistuttamaan sua niistä sun omista kirjaimista! ;) Hyvä idea tuo pitsiliinat! Täytyykin katsoa, löytyiskö mun varastoista sopivia. Ite olin ajatellut, että voisin jonkun vanhan venäjänmummo/ruusuhuivin leikellä ja sellaisella päällystää koreja. Mulla on tulossa sellaisia vanhoja, peltisiä ruusutarjottimia tuohon kuistille seinälle tauluiksi, joten ruusuhuivit sopis teemaan. Mutta nyt täytyy kyllä ihan harkita ja kokeilla, oisko pitsiliinat parempi idea! :) Kiitos!

      Poista
  3. Ihana nimikyltti ja ovikranssi! Todella kutsuvan näköinen kuisti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos! Mulla on vielä paljon sisustushaaveita kuistin suhteen, mutta niiden toteuttaminen vie oman aikansa. Täytyy metsästää tietynlaisia juttuja kirppiksiltä ja oon myös tilannut isältä yhden sivupöydän. Odotellaan, kunhan hän kerkeää sen joskus tehdä :)

      Poista
  4. Mistä tuo eteisen musta senkki on hankittu? Kivan näköinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Sehän on ihan Ikean laatikosto, johon oon hommannut nuo laatikot erikseen. Alarivin laatikot on Kodin Ykköseltä, ne on vaan ite päällystetty ylijäämätapetilla.

      Poista