torstai 12. joulukuuta 2013

Maatuskakoruja


Minun yksi haaveeni on toteutunut, ja olen saanut ensimmäisen erän koruja omalla designillani valmiiksi. Aiheena on tietysti maatuska, mikäpäs muukaan! Olen myynyt näitä uutuuskoruja syksyn aikana muutamassa tapahtumassa, ja Tampereella eräs nainen ihasteli niitä kovin. Hän sitten kysyi yllättävän kysymyksen, että mikä ajatus minulla on tämän maatuskan takana. Ensin häkellyin ja kerkesin kelata mielessäni pari sekuntia, että mitä ihmettä tuollainen kysymys tarkoittaa. Sitten vastasin, niinkuin asia on, että minä vaan niiiiin tykkään maatuskoista. Ne ei ole minulle muoti-ilmiö, vaan olen tykännyt ja keräillyt maatuskoja jo monen vuoden ajan ja olemme ostaneet niitä monesta eri maasta matkamuistoksi itelle. Kun meidän piti noin kaksi vuotta sitten vaatetusalan koulussa suunnitella jokin oma painokuva, niin minun idealistalla luki ensimmäisenä maatuska ja cupcakes. Lopulta ne molemmat yhdistyi tässä söpössä herkkusuu-maatuskassa ♥.


Koruja varten löysin ihan sattumalta hyvän yhteistyökumppanin täältä Haapajärveltä. Nimimerkki-yrityksen takaa löytyy melkoinen tehopakkaus Tiina, ja häneltä pystyy tilaamaan jos minkälaista. Olen teettänyt hänellä myös tarroja, ja luultavasti tulen toteuttamaan myös muitakin kivoja ideoita tulevaisuudessa. Maatuskariipukset valmistetaan laserleikkaamalla akryylilevystä, ja kuva kaiverretaan levyyn myös laserilla. Tällä hetkellä on saatavilla vain näitä kolmea väriä; valkoista, vihreää ja pinkkiä. Kivan värisiä levyjä, joissa on musta kaiverruspinta, ei ole kovin hyvin saatavilla. Mutta oon kyllä erittäin tyytyväinen näihin kolmeenkin väriin, kaikki ovat kivoja enkä osaa millään päättää, mikä on mun oma suosikki! :)


Tampereella Suomen kädentaidot -messut poiki yllättäen mulle jälleenmyyjän. Krista halusi maatuskakoruja ja -postikortteja myyntiin Kehystarinaan, joka on kehystämisen erikoisliike Tampereen keskustassa. Siellä myydään myös monenlaisia lahjaesineitä ja koruja. Toinen samanlainen kiva juttu tapahtui Jyväskylän joulumarkkinoilla, kun tutustuin Kimperin Outiin. Hän ihastui maatuskatyynyihin ja otti niitä sekä koruja myyntiin Jyväskylään. Todella mukavia yllätyksiä nämä ja mielelläni otin kaksi uutta jälleenmyyjää vastaan, minulla kun ei niitä juurikaan ole.


Olen puuhastellut oman verkkokaupan parissa jo pari kuukautta. Laittanut ulkoasua kuntoon ja asettanut tuotteita myyntiin. Valokuvannut ja käsitellyt kuvia. Homma on edennyt hitaasti kaikkien muiden töiden ohella, eikä ole vieläkään ihan valmis, mutta päätin silti avata kaupan jo asiakkaille. Tämän syksyn kiire yllätti minut aika pahasti, ja moni itelleni laatima aikataulu on mennyt ihan uusiksi. Minussa on vähän sellaista tarkan ihmisen vikaa, joten piti vastoin luonnetta päättää, että en nyt välitä vaikka osa tuoteryhmistä ammottaa tyhjyyttään nettipuodissa. En jaksanut niitä alkaa piilottamaankaan, ja ainakin ihmiset näkevät, mitä on tulossa. Joten anteeksi keskeneräisyys! :)


Jos haluatte, niin täältä pääsee kurkkimaan verkkokauppaan! Vielä kerkeää tilatakin, jos vaikka joululahjaksi löytyy jotain mukavaa. Ensi viikon alussa lähetettyjen kirjeiden ja pakettien pitäisi Postin mukaan keretä jouluksi perille. Minä pakkaan maatuskakorut vielä tänä iltana reissukassiin ja huomenna aamulla lähdemme ajelemaan Porvooseen! Siellä odottaa Porvoon Taidetehtaan joulumarkkinat, josta odotan mukavaa tapahtumaa. Ja meni tapahtuma miten hyvänsä, meille on tulossa varmasti ihanan romanttinen joulureissu, sillä pidän Porvoota unelmallisena joulukaupunkina. Todella kiva lähteä huomenna pariksi päiväksi uusiin maisemiin. Ihanan jouluista viikonloppua myös teille! ♥

8 kommenttia:

  1. Onnittelut ensimmäisen oman designin johdosta ja muidenkin haaveiden toteutumisesta. Tosi kivoja nämä maatuska-korusi. Mukavaa matkaa Porvooseen ja hyvää myyntiä, kyllä nämä varmasti kauppansa tekevät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Pirjo, olen kyllä tosi onnellinen ja onnekas :) Mukavaa, kun saa toteutettua jotain unelmia ja saavutettua hyviäkin asioita alkavalla käsityöläisen uralla. Reissu Porvooseen oli mielettömän ihana, rakastuin Vanhaan Porvooseen ihan täysin! ♥

      Poista
  2. Ihania ovat kyllä sinun maatuskakorusi. Ihastelin niitä jo Tampereen kädentaidot-messuilla, mutta en osannut päättää mikä väri olisi kivoin, joten jäi ostamatta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, ei se mitään! :D Jos mieliväri selkiytyy joku päivä, niin ainahan saat korun tilattua :) Ja kiitos, kiva kuulla että tykkäät niistä! ♥

      Poista
  3. Vitsit miten nääkin on kivoja! Ja onnittelut oman nettiputiikin johdosta! Kävinkin jo kurkkimassa siellä aiemmin, ja hyvältä näyttää. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Jenni ♥ Oli se kova homma ja välillä meni usko koko juttuun, mutta kyllä se nyt on ihan järkevässä muodossa, ja ennen kaikkea toimii! :D Meinasin jo heti alussa lyödä hanskat tiskiin, kun oli niin vaikea oppia käyttämään sitä valmiskaupan ohjelmistoa. Onneksi sain jujusta kiinni jossain vaiheessa.

      Poista
  4. Hienoja juttuja sulla verkkokaupassa :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon Elli! :) Kiva että tykkäsit!

      Poista