lauantai 28. kesäkuuta 2014

Kaivattua lisävaloa työhuoneeseen




Hei valopäät! ♥ Lupailin lisää valaisinjuttua, kun kirjoittelin tästä pöytälampusta. Tadaa, työhuoneessani on viimein tarvittava määrä valoa! Noinkin pieni asia voi tuntua ihan hurjan isolta saavutukselta, kun se tosiaan tulee tarpeeseen ja korjaa jonkin ison epäkohdan. Isossa huoneessa oli paikka vain yhdelle kattovalaisimelle, ja tähän asti ainoa valo on ollut keskellä kattoa roikkuva kattokruunu. Hämärinä talvipäivinä ja pilkkopimeinä talvi-iltoina oon kärsinyt huonosta työvalosta. Valoa vaan ei tule riittävästi huoneen päätyyn, jossa mulla on ompelulaitteet. Tietysti ompelukoneessa on hyvä valo, jota voi liikutella, mutta ei se oikein riitä.

Jokin aika sitten meillä kävi sähkömies tekemässä ihan muuta juttua, ja onneksi mulla välähti lamppu päässä, ja hoksasin kysyä, tekisikö hän vielä pari juttua työhuoneessa. Kiva sähkömies vaihtoi työhuoneen loputkin pistorasiat maadotettuihin (ne rasiat oli jo vaihdettu aiemmin, joihin ompelulaitteet on kytketty). Lisäksi hän veti kattokruunun paikalta hyvin siististi pinta-asennetulla johdolla kaksi uutta kattovalaisimen paikkaa, jotka sijoittuu nyt juuri sinne mihin kaipasin lisävaloa. Ai että, mun riemulla ei ollut rajaa! Lisäksi huoneen valonkatkaisija oli jo valmiiksi kaksiosainen, joten kaikki valot ei mene yhdellä kertaa päälle, vaan voin tilanteen mukaan vaihdella.

Minunhan piti heti pistää lisätilausta Varjostitupaan, sillä löysin sieltä kivat varjostinkehikot. Mun visio oli alusta lähtien tehdä itse riippuvat valaisimet, joihin ei tule varjostimia ollenkaan. Ajattelin, että etsiskelen vaikka jotkin hienot metallilankakorit, jotka käännän ylösalaisin ja teen niistä kattolamput. No, en jaksanut jäädä odottelemaan, että sopivat korit tulee vastaan. Ihastuin niin kovasti noihin Varjostintuvan kehikoihin, ne on niin suloisen muotoiset. Nuo muut tarvittavat valaisimen sähköosat löytyi ihan paikallisesta Halppiksesta, ja kultainen mieheni teki niistä valaisimet valmiiksi. Niistä tuli niin sievät ja juuri sellaiset kuin toivoinkin. Pari ekaa päivää kävin aina välillä räpsyttelemässä valoja työhuoneessa, kun olin niin onnellinen uusista lampuista!

Tässä vielä alla yksi kuva, josta näkee millä valolla tähän asti mentiin. Kuva havainnoillistaa jossain määrin, mutta voitte koittaa kuvitella miten pimeäksi tuo nurkka käy talvella, jolloin suurin osa päivästä on pimeää. Kyllä nyt on parempi olla!


14 kommenttia:

  1. Tälläinen vietiin viime viikolla nenäni edestä kirpparin ilmaiset-laarista. Onneksi viejä oli mieheni sisko, olisin muuten todella katkera. Nopeat syövät hitaat...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä luin ensin että limaiset-laarista! :D Mutta juu, hyvä että sen tuli kuitenkin sukuun, tiiä vaikka se siirtyy joskus sinulle :)

      Poista
  2. Aivan mielettömän inspiroiva työympäristö! Silmä lepää näitä kuvia katsellessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanista sanoista! Itellä on ollut nyt vähän takkuilua tuon inspiroitumisen kanssa, liekö ankeat säät tehny tehtävänsä mielialaan. Jospa se taas tästä lähtisi nousuun! :)

      Poista
  3. Sun työhuone on kyllä upea! Ja uudet valaisimet sopivat sinne täydellisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jaana! :) Valaisimiin oon kyllä tyytyväinen. Ne on niin kevyen näköiset ja huomaamattomat silleen hyvällä tavalla.

      Poista
  4. olen sanaton :) niin ihana työhuone.

    VastaaPoista
  5. Mikä sähköfirma oli tekemässä nuo työt? Jos vain viitsit, lähetä minulle vastaus paula.ihamaki@stul.fi osoitteeseen, kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paikallinen yritys Sähkövelho kävi tekemässä täällä sähkötöitä.

      Poista
  6. Ihanat <3 ….mä just kurkkasin mun työhuoneeseen….siellä asuu pommi….siis muuttolaatikot….pitäiskö tehdä jotain ? …ei hätiä mitiä spostin kanssa….laittele kun kerkiit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi voi, no kyllä ne laatikot sieltä ajan kanssa häviää :) Joku kaunis päivä saat inspiraation, ja käyt raivaushommiin! Väkisellä jos yrittää, niin alkaa vain tympästä. Ja kiitos kärsivällisyydestä, minä vastailen sähköpostiin! :)

      Poista