lauantai 21. marraskuuta 2015

Saatiin lunta!



Ihanan lumiset terveiset Haukkuojalta! Eilen illalla se alkoi, nimittäin hartaasti odotettu ensilumen tupruttaminen. Illalla piti jo käydä fiilistelemässä pihalla hyppien, ja tänä aamuna heräsin viideltä. Uni ei enää tullut millään, kun miljoona asiaa ja ideaa sinkoili mielessä, ja päätin sitten nousta aikaisin ylös. Lumi oli vielä tallella, ja sitä oli tullut lisääkin.

Talvi on mun lempivuodenaika, ollut aina. Kevään, kesän ja syksyn tulo on joka vuosi aina yhtä ihanaa, mutta talvi on silti se kaikkein odotetuin. Ehkä tällä mun jouluhulluudella on myös iso osa asiaan, sillä talvea ja joulua odotetaan yhtäaikaa, ja ne kuuluu ehdottomasti yhteen. Lumeton joulu on ihan kamala ajatus. Luminen maisema on minulle ehkä se kaikkein kaunein maisema. Siinä on jotakin niin rauhoittavaa, hiljaista ja kaunista!

Loppuvuodessa on muutenkin sellaista hienoista juhlallisuuden tuntua koko ajan läsnä. On monenlaisia juhlapäiviä ja kulunut vuosi alkaa olla päätöksessään. Minulla ei tule kyllä oikein mitään muuta kuin hyviä asioita mieleen tästä vuodesta. Elämä on ollut kuitenkin koko ajan onnellista niiden tärkeimpien asioiden osalta, vaikka nyt jonain kuukautena oiskin saattanut olla raha tiukassa tai liian hektistä. Ne on sivuseikkoja, kun kotona on asiat hyvin ja läheisillä kaikki kunnossa. Ensi vuodesta mulla on hyvä tunne, oon päättänyt että siitä tulee huippukiva vuosi! Uskon onnennumeroihin vain aika leikkimielisesti enkä mitenkään kovin vakavasti, mutta numero 16 on ollut jo nuoresta asti jonkin sortin onnennumero tai lempinumero mulle. Siksipä ensi vuosi näyttää lupaavalta. Ei mitään isoja odotuksia, mutta varmasti kaikkea mukavaa tulee tapahtumaan, sillä onhan se paljon itsestäkin kiinni.

Lumisia lauantaiterveisiä kaikille! Toivottavasti saadaan tää ihanuus pysyvästi maahan.

6 kommenttia:

  1. Samat tunnelmat täällä. Ensilunta odotetaan pienen lapsen riemulla, ja aina se on yhtä ihana asia :) Nyt saadaan nauttia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että tuota lunta on tullut nyt vähän joka puolelle :) Minusta on niin ihanaa, kun jokaisesta ikkunasta avautuu erilainen kaunis talvimaisema. Myös lumikola pääsee tänään kesälomalta taas töihin! :D

      Poista
  2. Kaunis talo ja maisema. Meillekin satoi eilen odotettu ensilumi <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3. Minä oon joka päivä niin onnellinen tästä ihanasta talosta ja maisemasta. Lumi saisi vaan tulla takaisin! :)

      Poista
  3. Me tultiin juuri yön yli reissulta synnyinkaupungistani. Sinne satoi eilen ihanan paljon lunta, mutta harmiksemme täällä melkein 100 km etelämpänä lunta ei olu kuin juuri ja juuri sen verran, että maa on valkoinen. Tulisipa kunnon talvi ja paljon lunta ja kauniita pakkaspäiviä!

    Teidän talo ja piha näyttää kauniille lumenvalkoisessa maisemassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Minä kans toivoisin oikein lumista talvea ja sopivaa pakkasta. Voi, toivottavasti saadaan ne.

      Poista